Waiting for the 3rd one



Memandangkan tak pernah terfikir nak tambah yang nombor 3 dalam masa terdekat tapi rezeki. Banyaklah barang2 lama yang telah disedekahkan dan juga yang buruk. So, banyak barang terpaksa beli baru. One of it is breastpump. Sebelum i pakai breast pump electric tapi yang biasa jea..harga pun tak mahal...itupun husband yang beli waktu dalam pantang...sebelum ni tak terfikir nak pakai breastpump. Rupa-rupanya breastpump yang dibeli tu menyakitkan dan mudah rosak. Sempat pakai 2 jenama, Pigeon ngan Pureen.

Tapi untuk yang ketiga ni, sempatlah mummy ngan daddynya buat research dulu dan survey2 fungsi dan harganya. Banyak brand kat pasaran but for me yang memang ada masalah ni memang terpaksa pilih electric pump. Beruntung mommies yang boleh pakai manual tapi boleh pump dalam kuantiti yang banyak dan tak memberi sebarang masalah. For me plak, ada masalah skit, kalau pakai manual dapatlah 2oz bagi 30 minit- 40 minit waktu memerah. (menyeksakan)

As a working mother, I need something light and easy to carry as well as the maintenance. So after a long survey, I chose Avent Single Electric Pump. The good thing is it comes in three functions, manual, battery operated and adapter. So, kalau time blackout atau kat tempat yang susah nak sambung adapter bolehlah guna battery. Kat dalam kereta boleh charge pakai tempat rokok. Senangkan?

Ada satu lagi brand Madela yang I berkenan tapi yang ni pakai adapter sahaja tak boleh switch dengan battery.

Comments